You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - טוברוק, נוער - לאומית צפון
תמונת ניצחון. שחקני טוברוק חוגגים את האליפות בסיום המשחק (צילום: רולנדי ברנשטיין)

ליגת האלופות - טוברוק, נוער - לאומית צפון

טוברוק שבה לליגת העל, זמן מצוין לכתבת אליפות עם וידאו מרגש ממשחק ההכתרה, ריאיון עם המאמן ודגש על המספרים החשובים ומה שעברה הקבוצה העונה

מאת: אורי שמיר – עורך האתר
צילום סטילס: רולנדי ברנשטיין
צילום וידאו: שי אלנקרי

קבוצת הנוער של בית”ר טוברוק נתניה שוב בליגת העל. שלוש שנים אחרי שקבוצת הנוער נשרה לליגה הלאומית, בעקבות הפסד מתסכל במשחק מבחן מול סקציה נס ציונה – משחק שבו טוברוק שילמה מחיר יקר ביותר על החמצות מסמרות שיער, הצליחה הקבוצה מעיר היהלומים לזכות באליפות לאומית צפון ולהעפיל חזרה לליגת העל, בזכות ניצחון 1:2 ביתי ודרמטי על הפועל עפולה במחזור הלפני אחרון של העונה. שערים שכבשו: רוי פולק בדקה ה-2 ועומר מיכאל בתוספת הזמן. בין לבין שער שכבש אוראל דנן האורח (62) קבע שוויון 1:1. הניצחון הותיר בשלב ראשון את טוברוק עם יתרון של 3 נקודות ויחס שערים טוב משמעותית מזה של מכבי הרצליה, יריבתה העיקרית במאבק על האליפות – מה שנתן את האות לחגיגות בסיום המשחק.

הבעלים של המועדון, דודו מכלוף, שרכש את המועדון זמן קצר לאחר ירידתה של קבוצת הנוער לליגה הלאומית, עמד בהבטחתו להחזיר את הקבוצה לליגת העל. בעונה הבאה יחזור דרבי הנוער הנתנייתי לליגת העל וללא ספק צפויה לנו פיקנטריה רבה, שכן שלושה מאדריכילי ההצלחה של בית”ר טוברוק נתניה עשו דרך ארוכה ומוצלחת במחלקת הנוער של מכבי נתניה: איציק גניש – מנכ”ל המחלקה, יוסי טויל – המנהל המקצועי וגיל פישל – מאמן קבוצת הנוער. השניים האחרונים אימנו בהצלחה את קבוצת הנוער של מכבי נתניה.



כמה קשה – ככה מתוק


בית”ר טוברוק התייצבה לעונה הזו עם “משקולת” על גבה, לאחר ששתי קבוצות הנוער הקודמות כשלו במאבק החזרה לליגת העל. במחוז הצפוני של הליגה הלאומית נוצרה ליגה עם מספר רב של קבוצות, שמכוונות לעליית ליגה, כשמלבד טוברוק ניתן למצוא ברשימה את מכבי הרצליה – שתנסה את מזלה במשחקי המבחן על העליה לליגת העל, מ.כ נווה יוסף חיפה – השלישית בטבלה, שעד לפני מספר שבועות הייתה חזק מאוד במאבקי העליה. קצת יותר מוקדם נשפו בעורפן של שלוש הקבוצות גם הפועל נוף הגליל והפועל עכו.

בית”ר טוברוק התמודדה עם אתגרים וקשיים. בשלב ביניים של העונה ניהלו מספר קבוצות מאבק כנגדה, על כך שקיבלה אפשרות לרשום חריג גיל רביעי בדמותו של הבלם, יונתן מסיקה, שהחמיץ כמחצית מעונת 21/22 והחמיץ את כל העונה שעברה, בגלל השלכות של פציעה מורכבת ושיקום מתמשך. בית הדין העליון של ההתאחדות קבע לבסוף, שהשחקן יוכל להישאר כחריג גיל, אך טוברוק תוכל מדי משחק לשלב שלושה חריגי גיל ולא ארבעה.

בשלב מתקדם של העונה נחתה על הקבוצה מכה בדמות הרחקה של שלושה משחקניה עד לסיום העונה, בעקבות אירועי האלימות בסיום המשחק מול מ.כ נווה יוסף חיפה, שניצחה 1:2 בטוברוק. במועדון הנתנייתי טוענים עד היום, ששחקניה הם קורבנות של התנהגות פרובוקטיבית של נווה יוסף ושל ענישה מחמירה במיוחד מצד בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. השחקן המרכזי מבין השלושה שהורחק הוא החלוץ האפריקאי, ג’וסלין טאבי, מלך שערי הקבוצה, שכבש 15 שערים עד להרחקתו. למרות המכה שנחתה על טוברוק, היא הצליחה לנצח בכל המשחקים הנוספים ובסיום לחגוג עליית ליגה.


מה אומרים המספרים?


נכון למחזור הלפני אחרון של העונה, בית”ר טוברוק עומדת על 74.6 אחוזי הצלחה. הקבוצה נהנית מההתקפה הפוריה ביותר בליגה, כשמלבד ג’וסלין טאבי, שחקן נוסף עומד על מאזן הבקעות דו ספרתי, שחר הרוניאן – שכבש 12 שערים. הגנת הקבוצה בראשות השוער – ירדן הרשנזון והבלם – עומר מיכאל, שכבש 5 שערים, ספגה 19 שערים בלבד ב-25 משחקים – נתון שמציב את טוברוק כקבוצת ההגנה הטובה בליגה.


גיל פישל: “לא הפסקנו להאמין לרגע”


גיל פישל, מאמן הקבוצה, נחשב למאמן בכיר בגזרת מחלקות הנוער מזה שני עשורים. לצד הצלחה בקבוצת הנוער של מכבי נתניה וקבוצות במחלקת הנוער של המועדון, פישל אימן גם בקבוצת הבוגרים של הפועל חדרה בימיה בליגה א’ ולאחר מכן שימש כעוזרו של ניר קלינגר באימון קבוצת הבוגרים של מ.ס אשדוד. בעונה שעברה הוביל את קבוצת הנוער של טוברוק למקום השני בטבלת לאומית צפון, אך הפסד במשחק הפלייאוף מול הפועל ירושלים סיים לקבוצה את העונה עם אכזבה גדולה. כעת לגיל פישל יש את כל הסיבות לחגוג.

גיל, ברכות על האליפות והעליה. התמודדתם מול הרבה קבוצות מוכשרות, שהשקיעו כספים ומשאבים. מה הביא לכם את ההישג?

“בראש ובראשונה – תמיכה של כל המערכת בקבוצה בכל צורך שהיה, אם זה לצאת למחנה אימונים בחו”ל, דרך ההופעה שלנו ועד לצרכים פרטנים של כל שחקן ושחקן. טוברוק זה בית חם. בנוסף, הניסיון גם של הצוות המקצועי וגם של השחקנים ששיחקו בליגה הזאת בעונה שעברה הוסיף לא מעט. לכל זה צריך להוסיף חדר הלבשה שמח ומאוחד, שחקנים מוכשרים, מחויבים, מחוברים, איכות ועומק של הספסל. וחוזר שוב הרבה הרבה אהבה של המועדון”.

אירועי המשחק מול נווה יוסף וההשלכות הם כאלה, שהיו גורמים להרבה קבוצות להתפרק. איך זה שאתם שמרתם על הילוך גבוה, למרות חסרונם של שחקני מפתח?

“לקח לנו יום להתאושש מההפסד ומהאירועים – ובעיקר מכך שהציגו אותנו כמי שהתחילו את כל המהומה. קיימנו ישיבה חשובה והחלטנו שאנחנו נתמקד במשחקים שלנו ונהיה חזקים עוד יותר. הרי בתחילת העונה בנינו קבוצה עם עומק בספסל ונוצרה הזדמנות לשחקנים מוכשרים, ששיחקו פחות. לא הפסקנו להאמין לרגע. היינו מאוחדים וממוקדי מטרה.  אמרו שהקבוצה שלנו מתבססת רק על הזר הנפלא שלנו, ג’וסלין טאבי, שהוא באמת שחקן מוכשר מאוד, אבל הצלחנו להוכיח שיש לנו שחקנים מאוד מוכשרים וקבוצה עם עומק, לב, נשמה והרבה כישרון. קרדיט גדול מגיע לצוות היקר שעבד לצידי: מאמן הכושר ועוזר המאמן – תמיר פרץ, מנהל הקבוצה האבהי והמסור – רונן פרץ, מאמן השוערים – אור אהרון, מנהל הלוגיסטיקה – דניאל סויסה, והספורתרפיסט – יובל שושן".


אימנת בעבר בהצלחה בליגת העל, אתה מכיר את הדינמיקה בליגה הזו. מה תצטרכו לעשות כדי להעמיד קבוצה שתשתלב בהצלחה בליגה?

“יש לקבוצה שלנו שחקנים מאוד מוכשרים שימשיכו איתנו בעונה הבאה, יש בקבוצת נערים א’ שלנו, שגם מתמודדת על העליה לליגת העל, שחקנים מוכשרים מאוד – שכבר חלקם מתאמנים בנוער. על הבסיס הזה נצטרך להביא עוד מספר שחקנים רעבים ומוכשרים בעמדות מסוימות. כמות הטלפונים שאנחנו מקבלים מסוכנים ושחקנים מהיוודע דבר העליה היא מטורפת. טוברוק זה בית חם ונכון לשחקנים שמחפשים לפרוץ, להתפתח ולקבל תמיכה חמה ואוהבת של המועדון. נצטרך לבנות קבוצה מאוזנת ועם עומק בספסל כדי לתקוע יתד בליגה”.

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן